Nordens Ljus Klubbens årsmöte den 4 februari 2017

Igår hörsammade ett  40-tal medlemmar kallelsen till årsmötet. Till ordförande och sekreterare för mötet utsågs Åsa Ekman och Håkan Larsson. Mötet förlöpte planenligt.  Valberedningens förslag till omval av Kerstin Heikenfelt, Tomas Richter, Britt Lindroth och Brita Bergqvist liksom nyval av Nils Åkerman godkändes. Ordförande och kassör var valda till 2018.

Mötet fastställde styrelsens förslag till enhetliga medlemsavgifter på 1 100 kronor. Efter mötet fick vi information av Kerstin om vårens spännande aktiviteter.

Inga informerade om att Gunilla Odensjö Larsson utsetts till hedersmedlem av styrelsen. Håkan Pramsten, som lämnar styrelsen, tackades för sitt arbete i styrelsen.

Efter mötet serverades buffé i matsalen.

Nedanstående bilder har tagits av Larsa

Verksamhetsberättelse

Ekonomisk redovisning

2 reaktioner till “Nordens Ljus Klubbens årsmöte den 4 februari 2017”

1. Jag tycker det känns väldigt häftigt i plånboken med en 46 %ig höjning av årsavgiften.

1. Hej Cia!

Ja det är ju en kraftig höjning av avgiften för familjemedlemmar. Vi fick en motion till årsmötet 2016 om att vi skulle införa enhetliga avgifter. Styrelsen har ”nött och blött” förslaget i motionen och har kommit fram till att vi skall ta ut en avgift på 1 100 kronor för alla medlemmar, vilket förslag framlades vid årsmötet och godkändes. Detta var det förslag som skulle bli ”minst dyrbart” för klubben.
      Vi står just nu inför stora kostnader. Vi håller på att söka permanent bygglov. Nya regler gäller – man är numera tvungen att söka permanent bygglov och detta medför att vi förmodligen måste handicapanpassa båten.

Jag hoppas att Du trots den ”kraftiga” höjningen av avgiften även i fortsättningen förblir vår medlem.

Hälsar

Inga