Mats och Sunniva är månadens utställare.
Vernissage den 4 maj kl. 14.00 Utställningen pågår till den 29 maj
Mats Wilhelmsson visar sina bilder i stora galleriet

I aktersalongen hittar ni konst av Sunniva Kellquist

Vernissage den 4 maj kl. 14.00 Utställningen pågår till den 29 maj
Mats Wilhelmsson visar sina bilder i stora galleriet

I aktersalongen hittar ni konst av Sunniva Kellquist

Och sommar med flytt.
Grundaren till Nordens Ljus var Björn Lindroth.
ca 40 bilder av Björne finns nu ombord och hans bilder följer med oss till vår nya brygga.
Utställningen pågår till den 4 september.
Några av Björnes tankar finns på bilden som ni kan se här

Ett stort gäng sökte sig ut till Mille och Björne Nylanders varv i Björknäs den 27 maj där Astrid numera har sin ateljé. Vi har tidigare besökt henne i Nacka. Nu i en fantastiskt inspirerande miljö. Vi förstod såväl att hon trivs där och hon berättade fängslande och spirituellt om sina nuvarande projekt och senaste utställning i januari.
Det är mycket speciellt att som publik få komma så nära en arbetande konstnär framför verk i tillblivelse. Mycket lyckat besök vilket avslutades med en liten måltid med dryck ute på varvets brygga.
Tack Astrid, Mille och Björne för att vi fick komma.
Jane


”ALLA VAR DÄR” (nästan)
Den 15:e juni var det sista dagen i Barens Hav vid Museikajen. Många medlemmar kom, åt grillad pontonkorv och drack ur det goda från baren. Den rätta gravölsstämningen infan sig inte, de flesta såg fram emot den kommande återuppståndelsen vid Kungsholmsstrand i Bar(n)husviken, Karlbergskanalen!
Barbro och Lasse hade med sig mejramskorv, som sonen och kocken Björne hade fixat, den serverades med sauerkraut, råstark senap och diverse andra tillbehör.
Elisa skötte baren från klockan 14 till nästan till klockan 21 då de sista gick hem.
Laijla for som vanligt omkring som ett torrt skinn och hjälpte till med det mesta, för att inte säga allting!
Några bilder, tagna fram till ca 18.30, då fotografen avveck, mätt, trött och lagom lycklig och förtröstansfull.

.
Det var fullsatt på sista månadsfesten vid Museikajen. Maten, som var av sydamerikansk karaktär ceviche och grillad biiff med med feijoada på starka korvar, smakade utomordenligt gott.
Den explosive saxofoniten Hector Bingert underhölll tillsammans med sin son och en skicklig trummis.
Nedan visas några bilder som Lars Gunnar (Larsa) Johansson tagit.
Välkomna Jane berättar om Björns konst
Intresserade lyssnare
Musiken
Maten
Krögaren Baren
Utsikt från båten